Методична робота
Структура методичної роботи
Тенденції розвитку освіти в Україні зумовили необхідність упровадження інноваційних процесів в освітній системі, заміну старих шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, прогресивними і водночас дієвими та адаптованими до сьогодення.
За умов практичної реалізації завдань Державної національної програми «Освіта (Україна XXI століття)» нагальним є завдання адаптувати педагогів до освітніх вимог. Важливу роль у забезпеченні реформування освіти відіграє модернізація науково-методичної роботи в освітньому закладі через упровадження сучасних освітніх, управлінських технологій, стимулювання професійного зростання кадрів, підвищення їхньої професійної майстерності, зокрема через ефективне застосування дієвих форм і методів навчання дорослих, інструментальних засобів, систем комп'ютерного навчання та інформаційної мережевої взаємодії.
Наріжним у нашому закладі вважаємо питання професійного зростання педагогічних працівників, широкого впровадження досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду. Учитель, як і кожен фахівець, потребує постійного підвищення кваліфікації, удосконалення власної фахової майстерності, збагачення арсеналу технік, методів та прийомів, які застосовує на уроці, новими, творчими, нетрадиційними, іноді власно створеними, якісними та дієвими.
Сьогодні одним із провідних напрямів методичної роботи Маньківського НВК «ЗЗСО І – ІІІ ступенів- гімназія» є створення принципово нового механізму взаємодії всіх учасників освітнього процесу, який ґрунтується на дотриманні принципу єдності всіх інтересів, тому головними завданнями закладу є турбота про постійне підвищення якості освітнього процесу, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, зокрема й колективу в цілому, виховання дієвого інтересу до освітньої діяльності, вироблення ефективного інструментарію для реалізації основної мети навчання та виховання на сучасному етапі.
У освітньому закладі створено всі умови для професійного зростання педагогів, а саме:
– забезпечення можливості проходження курсів підвищення кваліфікації на базі КНЗ "Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради" та освітніх платформ.
Структура методичної роботи Маньківського НВК включає методичну раду закладу, педагогічну раду, методичний кабінет, як інформаційний центр, 6 методичних об’єднань, керівники яких вдало координують роботу педагогів щодо підвищення їх педагогічної майстерності, обговорюють нові освітні технології, вивчають нормативно-правову документацію. Складовою методичної роботи є також наставництво і консультування, індивідуальні та колективні форми роботи, зокрема науково – методичні конференції, психолого – педагогічний консиліум, педчитання, семінари, вебінари, тренінги тощо, де обговорюються важливі та цікаві професійні питання і проблеми.
Методична робота закладу спонукає педагогічних працівників до участі у фахових конкурсах «Урок року», «Краще ШМО», виставках, науково-практичних конференціях, творчих лабораторіях, до проведення відкритих уроків, виховних заходів, майстер-класів, тижнів педагогічної майстерності.
Зміст методичної роботи школи передбачає ознайомлення вчителів з фаховим медіаресурсом, науково-педагогічними новинками, вивчення досвіду педагогів-новаторів, опис власного педагогічного досвіду та його поширення; активну творчу діяльність. Надзвичайно дієвими є творчі, динамічні групи педагогічних працівників, наукове товариство «Пошук», які забезпечують розробку та реалізацію науково – методичних проєктів, програм;
Основна методична робота закладу спрямована на реалізацію науково – методичної проблеми «Використання сучасних освітніх технологій як основи формування життєвих компетентностей в контексті положень НУШ».