Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів
Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів
Традиційні форми роботи з батьками:
• батьківські збори;
• класні та загальношкільні конференції;
• індивідуальні консультації педагога;
• відвідини вдома.
Класні батьківські збори проводяться не рідше за один раз на чверть і повинні стати школою освіти батьків,
розширювати їх педагогічний кругозір,
стимулювати бажання стати хорошими батьками.
Батьківські збори – це можливість демонстрації досягнутих учнем успіхів. Тематика і методика зборів повинні враховувати вікові особливості учнів, рівень освіченості і зацікавленості батьків,
цілі і завдання виховання, що стоять перед школою.
Загальношкільні батьківські збори проводяться не більше двох разів на рік і носять характер звіту роботи школи за певний період часу. На них виступають директор, його заступники, звітують про свою роботу батьківський комітет школи. Можна використовувати для демонстрації позитивного досвіду виховання в сім'ї.
Батьківські конференції повинні обговорювати насущні проблеми суспільства, активними учасниками яких стануть і діти. Готуються дуже ретельно, за участю психологів, соціальних педагогів, які працюють в школі. Відмінною особливістю конференції є те, що вона приймає певні рішення і намічає заходи з заявленої проблеми.
Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити низку запитань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом. Вчитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в професійній роботі з дитиною:
• особливості здоров'я дитини;
• його захоплення, інтереси;
• переваги у спілкуванні в сім'ї;
• реакції поведінки;
• особливості характеру;
• мотивація навчання;
• моральні цінності сім'ї.
В ході індивідуальної консультації можна використовувати анкету «Моя дитина», яка заповнюється педагогом, спільно з батьками.
Анкета «Моя дитина»
1. Коли дитина народилася, то __________________________________________________
2. Найцікавішим в перші роки життя в було ____________
__________________________________________________
3. Про здоров'я можна сказати наступне: __________________________________________________
4. Коли встало питання про підготовку до школи, то ми __________________________________________________
5. Його відношення до школи було __________________________________________________
6. Труднощі виховання пов'язані з __________________________________________________
7. Хотілося б, щоб педагоги звернули увагу на __________
__________________________________________________
Відвідини учня вдома можливо після здобуття дозволу батьків. Педагог повинен попередити про передбачуваний візит з вказівкою дня і мети відвідин.
Нетрадіційні форми роботи з батьками:
• тематичні консультації;
• батьківські читання;
• батьківські вечори.
Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка хвилює батьків. У кожному класі є учні і сім'ї, які переживають одну і ту ж проблему. Інколи ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можливо вирішувати лише в крузі тих людей, яких ця проблема об'єднує.
Пропонуємо теми:
1. Дитина не хоче вчитися.
2. Як розвинути погану пам'ять малюка.
3. Єдина дитина в сім'ї.
4. До чого може привести тривожність дітей.
5.Талановитий малюк в сім'ї.
Батьківські читання дають можливість батькам не лише слухати лекції педагогів, але і вивчати літературу з проблеми і брати участь в її обговоренні.
Етапи проведення батьківських читань наступні:
• на перших зборах батьки визначають питання педагогіки і психології;
• учитель збирає і аналізує інформацію;
• визначається список літератури з даного питання;
• вивчення літератури батьками;
• викладення власного розуміння питання батьками на читаннях.
Батьківські вечори направлені на об'єднання батьківського колективу. Проводяться два-три рази на рік без присутності дітей. Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне, вони повинні учити слухати і чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос.
Приблизна тематика:
1. Перший рік навчання дитини в школі, яким він був.
2. Яким я бачу майбутнє свого малюка.
3. Друзі моєї дитини.
4. Свята нашої сім'ї.