A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський навчально-виховний комплекс ”Заклад загальної середньої освіти I-III ступенів - гімназія”
Маньківської селищної ради Черкаської області

Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів

Дата: 08.10.2021 13:35
Кількість переглядів: 69

Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів

Традиційні форми роботи з батьками:

•  батьківські збори;

•  класні та загальношкільні конференції;

•  індивідуальні консультації педагога;

•   відвідини вдома.

Класні батьківські збори проводяться не рідше за один раз на чверть і повинні стати школою освіти батьків,

розширювати їх педагогічний кругозір,

стимулювати бажання стати хорошими батьками.

Батьківські збори – це можливість демонстрації досягнутих учнем успіхів. Тематика і методика зборів повинні враховувати вікові особливості учнів, рівень освіченості і зацікавленості батьків,

цілі і завдання виховання, що стоять перед школою.

Загальношкільні батьківські збори проводяться не більше двох разів на рік і носять характер звіту роботи школи за певний період часу. На них виступають директор, його заступники, звітують про свою роботу батьківський комітет школи. Можна використовувати для демонстрації позитивного досвіду виховання в сім'ї.

Батьківські конференції повинні обговорювати насущні проблеми суспільства, активними учасниками яких стануть і діти. Готуються дуже ретельно, за участю психологів, соціальних педагогів, які працюють в школі. Відмінною особливістю конференції є те, що вона приймає певні рішення і намічає заходи з заявленої проблеми.

Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити низку запитань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом. Вчитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в професійній роботі з дитиною:

•  особливості здоров'я дитини;

•  його захоплення, інтереси;

•  переваги у спілкуванні в сім'ї;

•  реакції поведінки;

•  особливості характеру;

•  мотивація навчання;

•  моральні цінності сім'ї.

В ході індивідуальної консультації можна використовувати анкету «Моя дитина», яка заповнюється педагогом, спільно з батьками.

Анкета «Моя дитина»

1. Коли дитина народилася, то __________________________________________________

 

2. Найцікавішим в перші роки життя в було ____________

__________________________________________________

3. Про здоров'я можна сказати наступне: __________________________________________________

4. Коли встало питання про підготовку до школи, то ми __________________________________________________

5. Його відношення до школи було __________________________________________________

6. Труднощі виховання пов'язані з __________________________________________________

7. Хотілося б, щоб педагоги звернули увагу на __________

__________________________________________________

 

Відвідини учня вдома можливо після здобуття дозволу батьків. Педагог повинен попередити про передбачуваний візит з вказівкою дня і мети відвідин.

 

Нетрадіційні форми роботи з батьками:

 

•  тематичні консультації;

•  батьківські читання;

•  батьківські вечори.

Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка хвилює батьків. У кожному класі є учні і сім'ї, які переживають одну і ту ж проблему. Інколи ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можливо вирішувати лише в крузі тих людей, яких ця проблема об'єднує.

Пропонуємо теми:

1. Дитина не хоче вчитися.

2. Як розвинути погану пам'ять малюка.

3. Єдина дитина в сім'ї.

4. До чого може привести тривожність дітей.

5.Талановитий малюк в сім'ї.

Батьківські читання дають можливість батькам не лише слухати лекції педагогів, але і вивчати літературу з проблеми і брати участь в її обговоренні.

Етапи проведення батьківських читань наступні:

•  на перших зборах батьки визначають питання педагогіки і психології;

•  учитель збирає і аналізує інформацію;

•  визначається список літератури з даного питання;

•  вивчення літератури батьками;

•  викладення власного розуміння питання батьками на читаннях.

 

Батьківські вечори направлені на об'єднання батьківського колективу. Проводяться два-три рази на рік без присутності дітей. Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне, вони повинні учити слухати і чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос.

Приблизна тематика:

1. Перший рік навчання дитини в школі, яким він був.

2. Яким я бачу майбутнє свого малюка.

3. Друзі моєї дитини.

4. Свята нашої сім'ї.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора