A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський навчально-виховний комплекс ”Заклад загальної середньої освіти I-III ступенів - гімназія”
Маньківської селищної ради Черкаської області

Виховна робота

                                                                 

 

 «Виховання мусить бути побудоване так,

щоб дитина весь час відчувала себе його суб’єктом,

  себто свідомо прагнула до певної мети, розкривала кращі свої сили,

  вкладені в неї природою, виховувалася на творчу, повноцінну особистість»

  Г. Ващенко

Виховання - це творчість, це найвища коштовність, про яку повинні дбати і батьки, і педагоги. Віки та епохи люди ламали голови над таємницями становлення особистості, дивом зростання паростків "Я" під нестерпною спекою впливів, моделей, чітко визначених шляхів виховання та способів становлення. У свій час Гельвецій, маючи на увазі величезну роль виховання в процесі становлення особистості, відзначав, що люди не народжуються, а стають тими ким вони є.

На сьогоднішній день в комплексі склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національно-патріотичного виховання, спонукає до утвердження педагогіки особистості, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає учням розвивати індивідуальні здібності, творчі задатки, самовизначитись та самореалізуватись.

Місія школи з виховної роботи:

Формування національної свідомості та розвиток громадянської активності учнів через впровадження інноваційних педагогічних технологій.

Виховна робота комплексу спрямована на вирішення таких завдань:

         1. Підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу.

         2. Забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді.

         3. Посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом.

        4. Розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху.

          5.Оптимізація змісту і форм виховного процесу.

Пріоритетними напрямками виховної роботи у комплексі є:

  • реалізація особистісно-зорієнтованого підходу в освітньому процесі;
  • виявлення обдарованих дітей та створення умов для реалізації творчого потенціалу особистості;
  • формування інформаційно-цифрової компетентності, що передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно -комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією;
  • розвиток уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного);
  • формування соціальної і громадянської компетентності, виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
  • розвиток підприємливості, уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;
  • опанування загальнокультурною грамотністю, здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва;
  • уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя;
  • організація виховного простору через діяльність шкільних органів учнівського самоврядування.

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

  • національно-громадянське виховання;
  • екологічне виховання та формування здорового способу життя;
  • військово-патріотичне виховання;
  • трудове виховання та профорієнтаційна робота;
  • морально-правове виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • творчий розвиток особистості;
  • родинно-сімейне виховання.

Кожний напрям відбито в річному плані роботи школи в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.

Пріоритетним напрямком виховної діяльності комплексу є національно-патріотичне виховання. Домінуючими формами якого є уроки мужності, уроки-реквієми, уроки пам’яті

Виховна робота під час карантину проходить у формі челенджів, відеоуроків, віртуальних екскурсій, цікавих постів, інтернет-конкурсів.

Система виховної роботи комлексу забезпечує:

  • активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
  • організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
  • розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
  • згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;
  • соціальну захищеність і підтримку учнів;
  • співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;
  • співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;
  • концентрацію сил педколективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.

Управління виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Тому в комплексі визначено коло питань для пріоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.

У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника Школи життєтворчості, який повинен володіти наступними якостями, вміннями.

Основними принципами організації виховного простору школи життєтворчості є:

  • Максимально можлива свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному просторі;
  • Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня, набуття та реалізації ним індивідуально-особистісних технологій життєтворчості.
  • Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховному просторі.
  • Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя, актуального стану його життєвої компетентності.
  • Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховному просторі;
  • Обов’язковий самоаналіз та самооцінку учнем власних результатів.

В школі створена модель управління виховним процесом:Фото без опису

Така модель управління забезпечує виконання основної місії виховного процесу.

Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.

Взаємодія сім’ї та школи

Фото без опису

 

 

 

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора